lördag 12 juni 2010

Ny handduksutställning

Sedan en månad tillbaka har jag handduksbroderierna här hemma hos mig. Jag glömde ta dem med vid senaste mötet. Och nu visar det sig att det kanske var lika bra det. Madde (ni vet, min faster som är ny medlem för i år) sitter med i styrelsen för Huseby vänner. Hon föreslog häromdagen att vi skulle få hänga våra handdukar där i sommar och förslaget mottogs positivt. Mer än så vet jag inte i skrivande stund men jag kan ju ändå konstatera att det vore väldigt roligt om det blir av. Jag saknar några handdukar; Marianne hämtade sina bakverk häromdagen, Vickans änglar, Julias blommor och Elisabets stolar har jag inte heller här. Jag ska se till att samla ihop alla igen när jag har mer info.



Jodå, visst händer det lite även om sommarlovet snart är här! Vädret lämpar sig ju mycket bra för att sitta inne och brodera, visst är det härligt;-)


1 kommentar:

  1. Hej! Jag tycker också att det vore kul om handdukarna ställs ut på Huseby i sommar. Jag har inget broderi på gång, men jag hoppas få ideér efter att förhoppningsvis ha gått på Hemslöjdens kurs i experimentell växtfärgning i augusti. Borde få fram spännande tyger att brodera på.

    SvaraRadera